Sydamerika - søndag den 19. februar 2012

Colonia på egen hånd

Ved 8:30 tiden var vi klar til morgenmad. Det troede vi da, for vi havde glemt, at Uruguay er en time foran Argentina, så pludselig var klokken 9:30. Så fik vi travlt med at komme til morgenmad. Det blev vist kun serveret til kl. 10.

Der var forholdsvis mange til morgenmaden, der blev serveret på 1. Sal i den lille firkantede hotelbygning. Her var også gennemført hyggeligt og vi havde udsigt ud over vandet - det gule flodvand, der absolut ikke indbød til en badetur.

Dagen var helt programfri - som den eneste på vores rejse. Det skulle udnyttes til at lave ingenting! Vi var alle 4 indstillet på at gå en lille tur i Colonia og for Marie og mit vedkommende, skulle vi gerne nå op til Colonia Shopping. Uden at tænke over, at det var søndag!

Så vi listede af sted i hver sin retning og Marie og jeg fulgte en planlagt rute op mod indkøbscentret. Da vi var kommet igennem den gamle, bevaringsværdige, del af Colonia, blev det hele en kende mere kedeligt. Så vi satte tempoet op og i løbet af en god times tid, nåede vi op til indkøbscentret. Det var åbent, selv om det var søndag. Her var der en masse forskellige forretninger og et stort supermarked, som vi selvfølgelig pløjede igennem med stor interesse. Kvaliteten af varerne var fuldt på højde med et supermarked i Danmark.

I osteafdelingen fandt vi en dansk skimmelost. Den hed Rosenborg og vi fik begge stor lyst til at smage! Da Marie lidt senere nåede omkring en bagerafdeling, hvor de havde lune flutes, var hun solgt og pludselig stod hun med flutes og ost i hånden. Så var frokosten hjemme, mente hun. Vi ville godt have haft en kold øl til osten men det virkede ikke til, at deres mange køleskabe med drikkevarer var tændt. Øllene var lunkne. Så hellere en kold sodavand!

Vi strøg udenfor butikscentret, fandt en stille trappe og kastede os over ost og flutes, så det sikkert har set ud, som om vi ikke havde fået mad i flere dage :D) Nørj, hvor smagte det godt.

Så gik vi tilbage til shoppingcentret, for at hente vores rygsæk. Den var ikke kommet med ud i farten. Turen fortsatte retur mod den gamle bydel. Vi gik stille og rolig på nogle villaveje. Det virkede som om søndag frokost var familiefrokost. Fra flere huse duftede der lifligt af grillede bøffer og der var ofte en del personer samlet i husene.

Vi var snart tilbage i den gamle bydel igen og så satte vi jagten ind på en is. Den fandt vi på hovedgaden og deres is smager rigtig godt. Det virker som om der er brugt en god fed fløde til at producere isen med.

Efter et smut omkring et håndarbejds marked, gik vi omkring et fint hotel ud til vandet (Radisson). Her kunne vi sidde og nyde en kold øl, inden vi tog den sidste etape hjem til hotellet.

Jeg forsøgte at gentage kunststykket med et koldt brusebad. I dag sørgede jeg rigtig for at spare på det kolde vand. Ja, det lyder helt omvendt. Det plejer jo at være det varme vand, der skal spares på! Men ved at spare på det kolde vand, undgik jeg at få alt for varmt vand på kroppen.

Marie gik atter udenfor, for at læse og slikke lidt sol og jeg fik ajourført dagbogen på værelset.

Vi mødtes med Gitte og Hans ved 7-tiden og smagte på en lokal rødvin, som vi havde købt. Den var nok for billig, for den smagte som en billig rødvin :D)

Vi valgte at spise samme sted, som Marie og jeg havde spist dagen før. På Marlo, der i dag fik lov til at servere gode bøffer og samme rødvin, som vi havde fået dagen før. Det var et supergodt måltid, så Marlo kan bestemt anbefales!

www.marlocarnesycostumbresuruguayas.com Se det er en lang web-adresse, der forpligter :D)

Den gode rødvin gjorde os trætte og vi trak os tilbage til vores værelser. Næste dag stod den på rejse igen. Nu var det tid for Iguazu vandfaldene!